Διεθνή, 13/02/2012 08:31
Διαμεσολάβηση μέσω τηλεφώνου για τις μικροδιαφορές ετοιμάζει το βρετανικό Υπουργείο Δικαιοσύνης στο πλαίσιο γενικότερου σχεδίου αναμόρφωσης των πολιτικών δικαστηρίων και μείωσης του κόστους απονομής της δικαιοσύνης. Άλλες αλλαγές που εξετάζει το Υπουργείο είναι η μεταφορά ύλης στα κατώτερα πολιτικά δικαστήρια και η επίσπευση της ρύθμισης θεμάτων αποζημίωσης σε διαφορές από αυτοκινητικά ατυχήματα.
Εφόσον εφαρμοστεί το φιλόδοξο σχέδιο διαμεσολάβησης μέσω τηλεφώνου για διαφορές γειτονικού δικαίου και άλλες μικροδιαφορές, το Υπουργείο ευελπιστεί ότι θα απαλλάξει τα πολιτικά δικαστήριααπό περίπου 80.000 υποθέσεις ετησίως. Τη διαμεσολάβηση θα αναλαμβάνει πιστοποιημένος μεσολαβητής, ο οποίος θασυνεννοείται τηλεφωνικά με τους διαδίκους επί 5 ή 6 εβδομάδες, έως ότου βρεθεί συμβιβαστική λύση. Ηδιαμεσολάβηση αυτή, βέβαια, δεν θα είναι η μόνη διέξοδος, αφού, όποτε δεν επέρχεται συμφωνία, οι διάδικοι θα μπορούν να προσφύγουν κανονικά στα δικαστήρια.
Άλλες αλλαγές που έχουν προταθεί είναι η αύξηση της υλικής αρμοδιότητας των δικαστηρίων, προκειμένου ναελαφρυνθούν τα ανώτερα δικαστήρια. Έτσι, προβλέπεται μεταφορά ύλης σε κατώτερα δικαστήρια για διαφορές απόαδικοπραξία, όπου η αξία του αντικειμένου δεν υπερβαίνει τις 100.000 λίρες –σε σχέση με τις 20.000 λίρες που ήτανπριν. Επιπλέον, ετοιμάζεται σχέδιο επίσπευσης του ορισμού αποζημίωσης σε διαφορές από αυτοκινητικά ατυχήματα.
Αντίθετοι στις προτεινόμενες ρυθμίσεις είναι οι δικαστικοί της Βρετανίας. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση τουΥπουργείου, έξι από τους επτά δικαστές που ερωτήθηκαν ήταν κάθετα αντίθετοι στις προτάσεις του Υπουργείου, μετους περισσότερους να εστιάζουν στο θέμα της διαμεσολάβησης μέσω τηλεφώνου. «Ο βασικότερος προβληματισμόςτου δικαστικού σώματος ήταν ότι οι τηλεφωνικές συζητήσεις θα αμβλύνουν σημαντικά την ικανότητα των δικαστών ναελέγχουν και να παρατηρούν τη συμπεριφορά των διαδίκων και μαρτύρων της υπόθεσης», ανέφερε η ανακοίνωση τουΥπουργείου.
Ενστάσεις διατύπωσαν και εκπρόσωποι των δικηγόρων. «Η πρωτοβουλία του Υπουργείου κινείται προς τη σωστήκατεύθυνση, αλλά πρέπει να περάσει κάποιος χρόνος για να λειτουργήσει το σύστημα. Επίσης, υπάρχουν ερωτηματικάγια το αν η διαμεσολάβηση μέσω τηλεφώνου είναι μέσο κατάλληλο προς επίλυση τέτοιου είδους διαφορών. Δεδομένηςτης αύξησης στην αξία του επίδικου αντικειμένου, υπάρχουν ποσά που είναι πολύ σημαντικά για τους καταναλωτές καιτις μικρές επιχειρήσεις», σχολίασε χαρακτηριστικά μέλος της ένωσης δικηγόρων-Law Society.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου